Hugh Evans komt naar de HU

Armoedebestrijder Hugh Evans komt naar de HU. Op 17 mei beleeft zijn multimediapresentatie ‘1.4 billion reasons’ op de faculteit Economie en Management zijn Nederlandse première.

De presentatie, die voor de eerste keer op het Europese vasteland te zien is, maakt onderdeel uit van het Global Poverty Project (GPP). Evans hoopt mensen aan te zetten tot concrete acties op het gebied van armoedebestrijding. Tijdens deze middag van Studium Generale zullen ook filmopnames gemaakt worden. Die worden verwerkt in een documentaire à la Al Gore’s An Inconvenient Truth.

Evans was vorig jaar ook in Nedrland op uitnodiging van Martijn Roos, student maatschappelijk werk en dienstverlening. Roos leerde de Australiër in Afrika kennen en hield sindsdien contact. Later zette hij de Nederlandse afdeling van het GPP op.

De 27-jarige Evans organiseerde in 2006 het ‘Make Poverty History’-concert waar onder andere Pearl Jam en U2 optraden. Hij werd onder meer gelauwerd met de ‘Young Australian of the Year Award’.

In Trajectum nummer 17, dat 27 mei uitkomt, staat een interview met Hugh Evans