Huisfeestjes in studentencomplexen gaan nog steeds door

De coronamaatregelen zijn aangescherpt, maar toch waren er deze maand nog veel huisfeestjes in studentencomplexen in Utrecht, meldt DUB. Er kwamen klachten binnen over het Tuindorp West Complex, de Cambridgelaan en de Johanna. De klachten hadden te maken met geluidsoverlast en te veel mensen die te dicht op elkaar staan. De meldingen kwamen vooral van medebewoners.

SSH, Stichting Studentenhuisvesting, stuurde op 8 oktober een mail om de studenten te herinneren aan de nieuwe regels. Een aantal complexen kregen een extra mail waarin stond dat de klachten extreem waren toegenomen en dat de politie klaar is met waarschuwingen.

Het aantal meldingen van huisfeestjes is de afgelopen week wel afgenomen. Madelon van Gameren, woordvoerder van het SSH, zegt het volgende tegen DUB: ‘Het gaat in de meeste gevallen ook gewoon goed. Op het Utrecht Science Park alleen al wonen 2300 studenten, en maar enkelen doen het fout. We zien ook dat studenten juist hun verantwoordelijkheid nemen en bijvoorbeeld wel op hun kamer blijven, boodschappen voor elkaar doen en behulpzaam zijn.’