IBB-studenten betalen boete voor poffertjesverkoper

Studenten op het IBB in Utrecht zijn een doneeractie begonnen voor ‘poffertjesmevrouw’ Marjolein van Wijk. Zij kreeg vorige week een boete op het studentencomplex, omdat ze te lang op één plek stond. Ze had niet de juiste vergunning en was haar identiteitskaart vergeten. IBB-bewoner Daniël Klok kwam op het idee om een doneeractie op te richten. ‘In deze tijd is er niet veel te beleven, dus als er dan poffertjes gehaald kunnen worden, is dat fantastisch’, vertelt Daniël aan RTV Utrecht.

In de Facebookgroep van het studentencomplex deelde Daniël een oproep met een foto van de poffertjeskraam waar het rekeningnummer van Van Wijk op stond. Veel studenten maakten een kleine bijdrage over. Er is meer dan honderd euro opgehaald.

Na een gesprek met de gemeente mag Van Wijk weer poffertjes verkopen op het studentencomplex. De poffertjeskraam mag blijven staan zolang er een rij aanwezig is.