In een Tesla aandacht vragen voor duurzame mobiliteit

Foto: Pixabay

Twee lectoren en een student rijden op deze duurzame manier naar een conferentie in Valencia, ook in de hoop om het debat met de vliegende bezoekers op gang te brengen.

Om een discussie op gang te brengen over duurzame mobiliteit, rijden docenten Wilko Planje en Rogier Laterveer (lectoraat Nieuwe Energie in de Stad) volgende week samen met Sam de Vries (als student actief in het GreenOffice) in een Tesla naar Valencia voor een bezoek aan een CARPE-conferentie . Onderweg vlogt De Vries over het verloop van de trip.

Laterveer: ‘We moesten kiezen tussen een elektrische Renault Zoe of een Tesla’. Het werd de laatste, omdat de Tesla sneller oplaadt in vergelijking tot de Renault. Energiebedrijf We Drive Solar leent de auto uit aan de lectoren en wil hiermee het ‘autosharen’ promoten.

Hoogbouw

Het is de bedoeling, dat het drietal onderweg naar het zuiden een aantal zogeheten strategische onderzoekspartners in Frankrijk en Spanje bezoekt, met wie ze onderzoeken hoe je hoogbouw duurzamer kan maken. Ze zouden het mooi vinden, als Utrecht daarin een belangrijke rol kan gaan spelen.

Als ze na tweeenhalve dag reizen aankomen in Valencia, parkeren ze de Tesla demonstratief op de stoep voor de conferentie. Ze hopen hiermee een discussie te ontketenen met de bezoekers die met het vliegtuig zijn gekomen.

Geinteresseerd in het videoreisverslag? volg het hier.

*CARPE is het Europese netwerk van hogescholen op gebied van toegepaste technologie.