Kort

In Nijmegen komt er een verkamer-verbod, terwijl studenten in Amsterdam meer kamers eisen

Met het couch surfing platform noroomforus.nl proberen studentenorganisaties in Amsterdam een oplossing te bieden voor internationale studenten die op zoek zijn naar woonruimte. Aanbieders en zoekers van woonruimte kunnen elkaar hier eenvoudig vinden. Tegelijkertijd protesteerden dinsdag een vijftigtal studenten op de VU voor een betere huisvesting van met name internationale studenten. Ze vinden dat ook de universiteit zelf meer moet doen om dit probleem aan te pakken, vertelt Ad Valvas.

Ondertussen heeft de gemeente Nijmegen gisteren besloten tot een ban op het ombouwen van panden tot (studenten)complexen. De overlast door verkamering moet aan banden worden gelegd, zo is daar de redenering. Ook moeten er meer huizen overblijven voor woningzoekers, meldt Vox.