Indiase Amrita University op bezoek

De HU kreeg dinsdag 18 oktober bezoek van een Indiase delegatie. Maneesha Ramesh en Krishnashree Achuthan van de Amrita University in India troffen collegevoorzitter Geri Bonhof voor de derde keer om samenwerkingsmogelijkheden te bespreken. Bonhof ging al eerder langs bij de universiteit en de twee vrouwen brachten in oktober 2010 een bezoek aan de HU.

Tijdens de ontmoeting spraken Ramesh en Achuthan met Geri Bonhof, coördinator onderzoek Patrick van Veenendaal en een aantal lectoren. Waaronder lector Erik Puik. Puik toonde Ramesh en Achuthan (foto) welke sensoren er door zijn lectoraat zijn ontwikkeld. Tijdens het bezoek zijn er concrete samenwerkingsplannen gesmeed en zijn de lectoren uitgenodigd om deel te nemen aan een conferentie op de Amrita University in december.

De Indiase universiteit bestaat nog maar acht jaar en kreeg in 2009 het hoogste cijfer (een ‘A’) van de National Assessment and Accreditation Council in India. De universiteit heeft onder meer sensoren ontwikkeld die op de bodem van de oceaan gegevens over mogelijke aardverschuivingen doorgeven. Amrita University heeft inmiddels wereldwijd samenwerkingen opgezet met diverse hogescholen en universiteiten.