Inholland doet lerarenopleidingen over aan HvA

Hogeschool Inholland gaat haar tweedegraads lerarenopleidingen afbouwen. Nieuwe studenten worden doorverwezen naar de lerarenopleidingen van de Hogeschool van Amsterdam. Huidige studenten kunnen hun opleiding bij Inholland afronden.

Lerarenopleidingen zijn vaak klein en daardoor kostbaar. Het ministerie van Onderwijs ziet daarom graag dat ze samengaan. De huidige stap van Inholland sluit aan bij die koers, schrijft de hogeschool op haar website.

De zeventien tweedegraads lerarenopleidingen van Inholland telden afgelopen september maar 111 nieuwe eerstejaars, blijkt uit cijfers van de Vereniging Hogescholen. Bij de HvA waren dat er bijna vijf maal zoveel: 533.

Bij de vijf pabo’s van Inholland en haar beide educatieve masteropleidingen verandert er niets.