Internationale School verhuist naar Utrecht Science Park

De International School Utrecht vestigt zich waarschijnlijk per 2022 aan de Cambridgelaan in het Utrecht Science Park. Voorwaarde is wel dat de bereikbaarheid van het USP gegarandeerd wordt.

De Universiteit Utrecht (eigenaar van de grond), International School Utrecht (ISU) en gemeente Utrecht melden verheugd te zijn dat er een locatie is gevonden voor een permanente vestiging van de school. Het nieuwe gebouw moet geschikt zijn voor 1200 leerlingen en de bedoeling is dat het in 2022 klaar is.

De ISU is een van de 25 internationale scholen in het land en geeft onderwijs aan kinderen van expats en internationaal georiënteerde Nederlandse ouders. De particuliere school biedt onderwijsprogramma’s voor kinderen van 4 tot en met 19 jaar.

De school is nu tijdelijk gehuisvest in Kanaleneiland. Voorwaarde voor de definitieve vestiging is dat de Internationale School werk maakt van een goede bereikbaarheid van het USP. ‘De ISU zal maatregelen moeten nemen om het autogebruik van ouders en personeel terug te dringen’, staat in het bericht.