Introductie met QR-codes en Pierre Wind

Zo’n 3500 eerstejaars studenten overspoelen vanaf maandag 15 augustus de stad Utrecht. De Utrechtse Introductie Tijd, beter bekend als de UIT, is spetterend van start gegaan.

In een gigantische roze tent op het terrein van de University College werden de eerstejaars opgewacht door een flitsende lasershow. Daarnaast waren ook burgemeester Wolfsen en de voorzitters van de colleges van bestuur van de Universiteit Utrecht en Hogeschool Utrecht aanwezig.

Voor de beginnende studenten staat deze week in het teken van het leren kennen van de stad en alle geneugten die deze te bieden heeft. In groepjes zullen ze de stad gaan onderzoeken door middel van zogeheten QR-codes. Daarmee kunnen ze met de mobiele telefoons informatie downloaden. Donderdagavond is er een groots slotfeest in de roze tent met daarna een afterparty in Club Monza.

Een van de opmerkelijke activiteiten is de poging van Natuur & Milieu om het grootste vegetarische broodje shoarma ter wereld te bereiden. Topkok Pierrre Wind steekt daarbij de helpende hand toe. Het megabroodje wordt in stukjes verdeeld over de studenten. Hiermee hoopt de organisatie het Guinness Book of Records te halen. De actie is bedoeld om studenten te ‘verleiden’ tot alternatieven voor vleesmaaltijden. Recepten zijn volop te vinden op de site www.ikbenflexitarier.nl.