Kort

Introducties Utrechtse studentenverenigingen kunnen (deels) doorgaan door ontheffingen

Door de toename va het aantal coronabesmettingen zijn de introducties van nieuwe studenten in Utrecht flink aan banden gelegd. Toch hebben verschillende studentenorganisaties ontheffing gekregen van de Veiligheidsregio Utrecht, schrijft DUIC. Op deze manier hebben ze toch toestemming om een introductie te organiseren.

Met deze ontheffing mogen er bijeenkomsten plaatsvinden, hoewel deze aan strikte regels gebonden zijn. Er wordt bijvoorbeeld geen alcohol geschonken en alle activiteiten moeten om 22.00 uur afgelopen zijn. Onder meer het Utrechts Studenten Corps, Juridisch Studentenverenigingen te Utrecht en UVSV / NVVSU hebben een ontheffing gekregen.