Introductieweken studenten hebben nog niet tot grote corona-uitbraken geleid

De introductieweek voor studenten in Utrecht heeft niet geleid tot veel coronabesmettingen. Er deden 2.000 mensen mee aan de activiteiten en er zijn vier besmettingen gemeld. Dit schreef NU.nl op basis van het Landelijk Overleg en Contact Introductieweken.

Het Landelijk Overleg en Contact Introductieweken heeft recent het aantal gemelde coronabesmettingen doorgekregen van de verschillende introductieweken in Nederland. Op basis van die cijfers lijkt er nergens een grote toename te zijn van het aantal gemelde besmettingen. Nog niet alle cijfers zijn binnen, in sommige steden is de introductieweek nog bezig.

In Groningen deden 5.500 mensen mee, met drie gemelde besmettingen, in Leiden 4.000 deelnemers met 20 positieve testen tot gevolg.