ISO lanceert kieswijzer voor studenten

Op 17 maart zijn de Tweede Kamerverkiezingen en daarom lanceert het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) een kieswijzer voor studenten. Deze kieswijzer heeft een overzicht van de partijprogramma’s op basis van studentenonderwerpen. Daardoor hoopt het ISO dat studenten straks een ‘weloverwogen’ keuze kunnen maken. ‘Een groot deel van de hordes waar studenten tijdens hun studententijd overheen moeten, zijn het gevolg van politieke keuzes’, zegt voorzitter Dahran Çoban.

‘Het gaat niet alleen om geldzaken als wel of geen basisbeurs en investeringen in het hoger onderwijs, maar ook om toelatingseisen en de mate van internationalisering van instellingen’, aldus Çoban. Via de kieswijzer, die Studentikeus heet, wil het ISO overzichtelijk maken hoe partijen denken over deze onderwerpen.

De komende weken gaat het ISO in gesprek met verkiezingskandidaten over de onderwerpen uit de kieswijzer, zowel over de bekende standpunten van de partijen als over de nog niet ingenomen posities.