Journalistiek studenten showen documentaires op CampusDoc festival

Leven als dakloze tot alles laten voor het ballet: een paar onderwerpen van de documentaires die 4 en 5 juni te zien zijn tijdens het CampusDoc filmfestival.

Tijdens dit festival worden er acht documentaires vertoond van journalistiekstudenten van Hogeschool Utrecht. De trailers van deze documentaires zijn al te zien op campusdoc.net. Tijdens het festival zijn er ook documentaires van studenten uit het buitenland te zien.

CampusDoc is een lesprogramma waarin studenten journalistiek van de HU een paar maanden van hun studie wijden aan het maken van een documentaire. Ze krijgen daarvoor les in binnen- en buitenland, bijvoorbeeld bij de City University of New York.

Op 4 en 5 juni zijn de documentaires te zien tijdens de zesde editie van het CampusDoc filmfestival in het Louis Hartlooper Complex in Utrecht. De presentatie is in handen van drie bekende journalisten, waarvan Jeroen Overbeek van NOS. Zaterdag zijn de films van de internationale studenten te zien, zondag van de HU-studenten. Aan het eind van de dag kiest de vijfkoppige jury de winnaar.

Kaarten zijn niet meer online te krijgen, maar wel door een mailtje naar tickets@campusdoc.net te sturen. Als je zondag gaat, vermeld dan voor wiens documentaire je komt. Een kaartje voor zaterdag kost €10,-, voor zondag €15,-. De documentaires zijn na het festival betaald terug te kijken op campusdoc.net. Eerder gemaakte documentaires zijn onder andere op Nederland 2 en HollandDoc uitgezonden.