Kort

Kamer vinden in Utrecht nog moeilijker door corona

Een kamer vinden in Utrecht was al niet makkelijk, maar door corona is dat nog moeilijker. Veel eerstejaars bleven vorig jaar thuis wonen of ze keerden terug bij hun ouders. Terwijl dit jaar veel meer studenten op jacht gaan naar een kamer, schrijft AD Utrecht.

De krant sprak een aantal studenten over hun kamerzoektocht. Jasmijn Serle (gaat Diergeneeskunde doen) is wanhopig. Ze stuurde zo’n 200 tot 300 mails, tevergeefs tot nu toe. ‘Ik vind het behoorlijk gênant dat ik in mijn eerste studiejaar misschien wel met een camper op een camping moet staan’, zegt ze. ‘Te belachelijk voor woorden: waarom doet de gemeente hier niets aan?’

Ook de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) signaleert dat de krapte op de kamermarkt toeneemt. ‘Nu zien we echt dat veel studenten weer graag op kamers willen omdat de vooruitzichten een stuk positiever zijn, en dat er daarnaast ook veel internationale studenten bijkomen’, zegt voorzitter Ama Boahene.