Foto van de week

Kidsweek hongert naar nieuwe stagiairs

Foto: Kees Rutten

Op het Mediaplein van Hogeschool Utrecht bruiste het van activiteit tijdens het langverwachte SvJ Festival. Een toegewijde medewerkster van Kidsweek, laten we haar ‘Emma’ noemen, mengde zich tussen de studenten met vastberaden blik. Als jeugdredacteur was ze altijd op zoek naar nieuw talent en ze hoopte vandaag wat veelbelovende stagiairs te vinden.

Terwijl ze langs de informatiekraampjes liep, nam Emma af en toe kleine hapjes van haar panini. Maar pas bij de stand van Kidsweek werd haar honger echt aangewakkerd. Tussen gesprekken door nam ze gulzige happen, nauwelijks de tijd nemend om te kauwen terwijl ze enthousiast sprak met potentiële stagiairs.

Haar mond vol, maar haar geest scherp, luisterde Emma aandachtig naar de vragen van de studenten. Ze deelde haar ervaringen als jeugdredacteur en vertelde over de unieke kansen die Kidsweek bood aan jonge journalisten. Met een twinkeling in haar ogen sprak ze over de impact die ze kon maken door kinderen een stem te geven in de media.

De studenten waren geïntrigeerd door Emma’s passie en toewijding. Sommigen stelden vragen over het werk bij Kidsweek, anderen vroegen advies over hoe ze hun eigen journalistieke carrière konden beginnen. Emma beantwoordde elke vraag met geduld en enthousiasme, haar sandwich langzaam maar zeker slinkend.

Uiteindelijk nam Emma de laatste hap, haar missie volbracht. Ze had niet alleen potentiële stagiairs ontmoet, maar ook een aantal veelbelovende talenten gespot. Met een tevreden glimlach nam ze afscheid van de studenten en vervolgde haar dag vol energie en vastberadenheid.

Terwijl het SvJ Festival in volle gang was, wist Emma dat ze vandaag een verschil had gemaakt. Met haar buik vol van eten en voldoening, keerde ze terug naar de stand van Kidsweek, klaar om nieuwe verhalen te ontdekken en jonge talenten te inspireren.