Koffiezaak The Village: bijna een feestje

De Uithof is een koffiezaak rijker: The Village Coffee & Music. Op de begane grond van studentencomplex Johanna heeft de populaire Utrechtse zaak haar derde filiaal geopend. Sinds een week zijn ze helemaal up-and-running. Nou ja, bijna helemaal.

Want volledig af is het nog niet. Hier en daar mist nog een lamp en er liggen verschillende bouwmaterialen verspreid door de koffiezaak. Een klusjesman balanceert op een ladder om een kast in elkaar te schroeven terwijl bedrijfsleider Ray zijn best doet om het nieuwe pinapparaat aan de praat te krijgen.

Ray, die niet alleen bedrijfsleider is maar ook van die mooie melkfiguurtjes in de cappuccino kan maken, staat met zijn compagnon Mick Remerink achter de bar. ‘Afgelopen vrijdag hebben we proefgedraaid en dat ging prima’, vertelt een enthousiaste bedrijfsleider. ‘Het is nu nog een rommeltje maar dat is niet zo erg. We kunnen in ieder geval al koffie schenken.’

Drukte ontsnappen
En dat is ook wat de mannen het liefste doen. De koffiezaak moet volgens Ray een plek worden waar iedereen zich even terug kan trekken van de drukte op De Uithof. ‘Een gezellige hang-out waar je een lekker bakje koffie kan drinken. Niet te veel nadenken en even een moment om te genieten.’

De koffiezaak oogt ruim door de grote raampartijen en een hoog plafond. Er zijn verschillende hoekjes gecreëerd om te zitten. Op een kruk voor het raam, intiem afgeschermd of aan een lange koffietafel. The Village heeft een centrale plek in het studentencomplex. Studenten kunnen via de koffiezaak naar hun woning en naar de wasruimte.

Feestje
Zodra alles echt helemaal af is, geven Ray en Mick nog een  feestje. ‘Daarvoor kun je het beste onze Facebookpagina in de gaten houden’, aldus Ray. The Village is voorlopig maandag tot en met zaterdag geopend van 08.00-18.00 uur. In de toekomst kunnen de openingstijden nog worden aangepast.