Kort

Kristin Vanlommel nieuwe HU-lector in het organiseren van onderwijsveranderingen

Kristin Vanlommel is per 1 oktober benoemd als lector Organiseren van Verandering in Onderwijs. Het nieuwe lectoraat valt onder het kenniscentrum Leren en Innoveren. Zij werkt sinds februari als onderzoeker bij het kenniscentrum. Vanlommel promoveerde aan de Universiteit Antwerpen en was er onderzoeker en gastdocent.

Het lectoraat brengt veranderingsprocessen in kaart om verschillen en overeenkomsten te ontdekken. Ook onderzoeken zij welke competenties onderwijsprofessionals nodig hebben om veranderingen door te kunnen voeren. De kennis moet ten goede komen aan alle betrokkenen, van studenten tot mensen in het werkveld.