Let op: vrijdag is het drie graden kouder!

De verwarming in de gebouwen van de HU gaat vrijdag 15 februari – tijdens de landelijke Warmetruiendag – met zeker drie graden omlaag. Dat moet leiden tot een energiebesparing van 10 tot 15 procent.

Studenten en medewerkers krijgen het advies om aanstaande vrijdag een extra warme trui en andere kleding mee te nemen. Het Green Office van de HU heeft al een stapeltje ‘leentruien’, sjaals en dekens klaar liggen. Voor wie het dan nog koud krijgt: op Heidelberglaan 7 schenken de mensen van Green Office vrijdag warme ‘vegan chocomel’.

Meer duurzaam

Het is niet de enige activiteit deze maand. Voor het Programmateam Duurzaamheid staat februari in het teken van energiebesparing en -transitie. Daarom plakken de huismeesters komende weken reflecterend folie achter de radiatoren. Studenten en medewerkers kunnen deze folie met korting bestellen. En op 21 februari organiseert Green Office HU een energiemarkt met Green Café op Padualaan 101*, tussen 15:00 en 17:00 uur. Daar zal het gaan over de vragen: wat doet de HU aan energiebesparing en wat kun je zelf doen?

*De locatie is veranderd in het energielab in Padualaan 99.