Lichaam van vermiste Desiree Lafranca gevonden

In de zoektocht naar de vermiste HU-medewerker Desiree Lafranca is gisteren in De Bilt een lichaam gevonden. De politie bevestigt dat het om de vermiste vrouw uit IJsselstein gaat.

De politie sluit een misdrijf uit.

De 51-jarige vrouw werd maandag 12 augustus voor het laatst gezien in de buurt van De Uithof. Ze werd die dag gezien op de Hoofddijk in de richting van de Bunnikseweg en aangrenzend landgoed Oostbroek.

Reactie College van Bestuur

Het College van Bestuur laat in een reactie weten dat de Hogeschool Utrecht in afstemming met de familie het afscheid en herdenking verder vorm gaat geven. ‘Afgelopen weekend bereikte ons het verdrietige bericht dat HU-collega Desiree Lafranca is overleden. Wij wensen haar kinderen en familie veel kracht en sterkte om dit verlies te dragen.’

De collega’s van het Instituut voor Communicatie en U-create, waar Desiree werkte, zijn van het weekend al geïnformeerd over haar overlijden. ‘Ook hen wensen wij veel sterkte’, aldus het College van Bestuur.