Livemuziek tijdens het studeren in de HU Bibliotheek

Vanwege de naderende tentamenperiode organiseert de HU Bibliotheek op Padualaan 99 dinsdag 21 maart livemuziek met drie groepen terwijl studenten kunnen studeren. Van 9 uur in de ochtend tot ’s middags 17 uur spelen de muzikanten instrumentale klassiek, jazz en pop.

‘Het is bewezen dat instrumentale muziek je concentratieniveau kan verhogen en ervoor kan zorgen dat je langer gefocust blijft.’ Dat schrijft de bibliotheek op de site over het initiatief. ROODMAN speelt jazz, Laura Sjin verzorgt popliedjes en een kwartet van het Utrechts Studenten Orkest tekent voor de klassieke muziek.

Het is de eerste keer dat de Study Sounds, zoals de muzikale studiedagen heten, plaatsvinden. Zij zijn een coproductie van de bibliotheek en het culturele studentenplatfom HU Podium.