LOL Gratis de wereld rond voor het goede doel

Binnen 36 uur zo ver mogelijk reizen zonder ook maar een cent uit te geven. Sterker nog, het is de bedoeling dat er geld wordt ópgehaald, voor het goede doel. Het lijkt een bijna onmogelijke opgave, maar Ierse studenten bewijzen het tegendeel door uiteindelijk voet aan wal te zetten op Italiaans, Argentijns en zelfs Australisch grondgebied.

Voor de Trinity College Jailbreak, een wedstrijd om zo veel mogelijk geld op te halen voor het goede doel, werden zeventig Ierse studenten van de Dublin University op pad gestuurd. Het doel: binnen anderhalve dag zo veel mogelijk kilometers afleggen én geld inzamelen. Het evenement levert bizarre verhalen en bestemmingen op, meldt Time Magazine.

De winnaars, een duo dat medicijnen studeert, wisten via een gratis vlucht naar Buenos Aires in Argentinië te belanden. Zonder ook maar een woord Spaans te spreken kregen ze een taxichauffeur zo ver om hen vervolgens heel de Argentijnse kuststrook af te rijden naar hun eindbestemming Miramar. Uiteindelijk kregen ze ook nog de Ierse singer/songwriter Chris De Burgh zover om de tickets naar huis te betalen.

Een ander duo wist het Aziatische continent te bereiken en eindigde in Brunei. Nog meer kilometers maakte een tweetal dat naar het Australische Sydney wist te vliegen. Maar deze vier studenten hadden meer anderhalve dag nodig, waardoor ze niet als winnaar eindigden. Een ander duo wist verkleed als priesters zelfs de St. Pieter Basiliek binnen te komen waar ze hun CV achterlieten.

Sorcha McCauley, een van de organisatoren, had nooit gedacht dat de studenten het zo ver zouden komen. ‘We hadden verwacht dat ze binnen Ierland en het Verenigd Koninkrijk zouden blijven. Maar uiteindelijk eindigden ze aan de andere kant van de wereld’. De studenten wisten met het evenement gezamenlijk 13000 euro op te halen, drie keer zo veel als op voorhand werd verwacht.

Bron foto: Facebook