Maatschappij en Recht domineert docentverkiezing

De helft van de twintig genomineerden voor de Docent van het Jaar-verkiezing komt van de faculteit Maatschappij en Recht.

De andere helft is verdeeld over de overige vijf faculteiten. Economie en Management telt drie kandidaten. De faculteiten Communicatie en Journalistiek, Educatie alsmede Natuur en Techniek vaardigen elk twee docenten af. Bij Gezondheidszorg dingt er één mee.

Op de site www.trajectum.hu.nl kunnen studenten vanaf donderdag 11 februari (tot en met 25 februari) hun favoriete docent annex studieloopbaanbegeleider naar de finale stemmen. De vijf leraren/SLB’ers met de meeste stemmen strijden om de titel Docent van het Jaar. Ze geven een minicollege, waarna de jury een oordeel velt.

De finale vindt plaats op 25 maart in het Louis Hartlooper Complex. In de jury zitten collegelid Huib de Jong, de ‘machtigste student’ Paul de Vries en Else de Haan, Docent van het Jaar 2009. De verkiezing wordt georganiseerd door Trajectum en Studium Generale.  (CK)

In Trajectum nr 11, die donderdag 11 februari verschijnt, staan de profielen van de twintig kandidaten