Maatschappij en Recht tijdelijk naar de Daltonlaan

De faculteit Maatschappij en Recht (FMR) zal de komende jaren waarschijnlijk neerstrijken in een kantorenpark in de Utrechtse wijk Rijnsweerd, nabij De Uithof.

Het gaat om twee kantoorpanden aan de Daltonlaan die met enkele loopbruggen met elkaar zijn verbonden. Daltonlaan 200 heeft tien bouwlagen en telt 5.600 vierkante meters. Daltonlaan 300 (foto) bestaat uit zes bouwlagen en beschikt over 8.700 vierkante meters. Er zijn zo’n 400 parkeerplaatsen en de locatie is vanaf het station met lijn 11 bereikbaar. Voorheen hiel consultancybedrijf Capgemini er kantoor.

Het college van bestuur moet nog wel definitieve goedkeuring geven en er dienen nog de nodige vergunningen afgegeven te worden. Een delegatie van de faculteit brengt vandaag een bezoek aan de tijdelijke huisvesting. De faculteit verhuist in januari 2014. Het Instituut Arbeid en Organisatie gaat volgens planning eind 2015 over naar de faculteit Educatie terwijl de andere drie instituten in de zomer van 2016 hun intrek nemen in het gebouw aan de Padualaan 99/101.

De verhuizing van de FMR is een eerste stap in een grootscheepse operatie van nieuwbouw en renovatie van de hogeschool. De faculteit Natuur en Techniek en ondersteunende diensten zijn nu gehuisvest in verschillende panden in de stad en komen naar De Uithof. Daartoe wordt er een nieuw gebouw neergezet op het parkeerterrein aan de Padualaan en worden de bestaande panden verbouwd. Tijdens de renovatie worden de faculteiten elders gehuisvest (met uitzondering van Educatie). Het gebouw van de faculteit Gezondheidszorg wordt afgestoten.

Foto: Google Streetview