Wat is de kracht van social media toch rijkelijk onderschat. Het platform biedt niet alleen een podium voor ongehoorde stemmen, onopgemerkte campagnevoering of het onderhouden van relaties. Het geeft ook de goede doelen een stem, een kans een beroep te doen op onze samenleving. En als volger van de succesvolle online inzamelingsactie van 6x6x6 op Reis, zeg ik; lang leve de social media.
Met 6x6x6 op Reis, reizen in april 6 teams van twee, naar 6 continenten af om 6 opdrachten uit te voeren voor 6 goede doelen. Elk duo reist af naar Afrika, Azië, Midden-Amerika, Noord-Amerika, Zuid-Amerika of Oceanië, waar zij zich in zullen zetten voor één van de zes doelen.
De actie is te volgen op Facebook en Twitter, wat met ruim 11.000 volgers al een grote social media hit is. Door te volgen met één klik op je muis, doneren sponsoren namens jou 0,30 cent aan de goede doelen.
Zo steun je StopAidsNow in hun strijd tegen deze ziekte. Hivos in hun duurzame energieprojecten en Solidaridad in hun weg naar Goed Goud. Je steunt EEN in het creëren van een armoedevrije wereld en Fairfood in het produceren van fair voedsel. En vergeet OneMen niet, die zich inzet voor een algehele betere leefwereld.
Wil jij de goede doelen gratis steunen? Surf dan naar www.6x6x6opreis.nl en klik op die muis die voor je snufferd ligt. En voor degenen die denken, het is maar dertig cent: het is inderdaad maar 30 cent. Maar het kost je niets en als we het voor de verandering nou eens allemaal zouden doen; dan zou je pas verschil maken. En kom op, makkelijker steunen bestaat toch niet?