Marie-Anne zoekt zingend een kamer

Marie-Anne is een vrolijk en opgeruimd type, maar heeft weinig succes met een kamer vinden in Utrecht. Daarom zingt ze op YouTube een liedje en vraagt ze iedereen haar te helpen met zoeken.

De video staat pas sinds zaterdag online en is flink gedeeld op Facebook waardoor het al meer dan 11.000 keer is bekeken. Of Marie-Anne al een kamer heeft is niet bekend, maar het kan niet lang meer duren. In reacties onder de video wordt ze al uitgenodigd voor kijkavonden in verschillende huizen.

Studentenhuisvesting blijft een probleem in Utrecht. Volgens berekeningen komt de stad 7000 kamers tekort om iedereen die er zou willen wonen en dak te bieden.

Hot topic
Het is ook een hot topic tijdens de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart. Alle politieke partijen schrijven erover in hun programma’s en willen in ieder geval dat er de komende vier jaar vierduizend extra kamers worden opgeleverd. Of dat nieuwbouw of omgebouwde bedrijfspanden moeten zijn, verschilt per partij.

Wat de planen voor studenten- en startershuisvesting zijn lees je in de nieuwe Trajectum op pagina 21.

Op 17 december organiseert Trajectum in samenwering met Studium Generale en VIDIUS studentenunie een verkiezingsdebat waar jij je ook tegenaan mag bemoeien. Als je nog stellingen hebt waar je de mening van verschillende lijsttrekers over wil weten kan je die op www.studentenstadutrecht.nl achterlaten. Aanwezig zijn bij het debat kan ook, aanmelden kan via de Facebookpagina.