Mooi boekje, vol Trajectum-columns: het quarantaineleed van HU-student en docent

Columns van Marijke Kolk, Xander Zwemstra e

Vandaag verschijnt het boek ‘Zwerkbal & ander quarantaineleed – student en docent in tijden van corona’. Het is een bundeling van columns die we in de afgelopen maanden publiceerden hier op deze site, van docent Marijke Kolk en studenten Noah Moeys en Xander Zwemstra.

Ze schetsen aan de hand van vijftien columns het leven in tijden van corona. Over wat het met je doet als je niet meer met vrienden in de kroeg kunt afspreken. Of als je als docent bijna geen collega’s meer ziet.

Uitgeverij Blooming noemt het ‘een boekje over quarantaine-ups en -downs, creativiteit, veerkracht en een onzekere toekomst.’

Inclusief voorwoord van Jan Bogerd, collegevoorzitter van Hogeschool Utrecht. Die concludeert: ‘Het wordt nooit meer zoals het was. Dit boekje zal ons aan een moeilijke, bijzondere tijd blijven herinneren. En aan onze veerkracht en gemeenschapszin, die mij optimistisch maken over de toekomst.’

Wijze en evenwichtige woorden. Maar het boekje gaat ook over het missen van het festivalgevoel, a famous party in het IBB – en zwerkbal.

Vanaf vandaag te koop bij onder andere boekhandel Broese en online te bestellen.