Martha Stuy ook interimdirecteur bij Natuur en Techniek

Martha Stuy is met onmiddellijke ingang benoemd tot interimdirecteur van de Faculteit Natuur en Techniek (FNT). Zij blijft daarnaast waarnemend directeur bij de Faculteit Maatschappij en Recht.

Dat meldt het college van bestuur in een bericht (inloggen nodig) op Sharepoint.

Stuy vervangt André Henken, die in mei terugtrad als directeur van de FNT en zich gaat richten op het uitwerken van het profileringsthema ‘kwaliteit van samenleven in een stedelijke omgeving’. De faculteitsraad heeft ingestemd met de benoeming van Stuy.

Het college van bestuur heeft aangekondigd dat de facultaire structuur verdwijnt en instituten, waar meerdere verwante opleidingen onder vallen, een meer centrale rol gaan spelen. Het is de bedoeling dat de faculteiten per 1 januari 2017 vervallen, maar daar moet de Hogeschoolraad eind deze maand nog mee instemmen.