Kort

Mbo-scholen willen Utrecht tot ‘centrum van het mbo’ maken met kampioenschap voor studenten

Mbo’s uit Utrecht willen in maart 2022 gezamenlijk WorldSkills The Netherlands organiseren in Utrecht. Tijdens dit Nederlandse kampioenschap strijden ongeveer duizend studenten van meer dan vijftig verschillende beroepen in het mbo om de titel in hun vakgebied.

De Utrechtse mbo’s hebben dinsdag gezamenlijk een bidbook aangeboden aan WorldSkills The Netherlands. “Met dit bidbook hebben de Utrechtse mbo’s de ambitie uitgesproken en een voorstel uitgebracht om in maart 2022 Worldskills The Netherlands in Utrecht te organiseren”, schrijft DUIC. Het organiseren van Worldskills The Netherlands zou er volgens de gemeente voor zorgen dat Utrecht zich op de kaart zet als ‘het centrum van het mbo’. Daarnaast krijgen de Utrechtse studenten de mogelijkheid om bij te dragen aan de organisatie van het evenement.

Het is nog even afwachten of WorldSkills The Netherlands voor Utrecht gaat kiezen. De komende maanden onderzoekt de gemeente samen met de mbo’s op welke manier ze het evenement kunnen vormgeven.