Meer gehandicapte studenten krijgen toeslag

Foto: Pixabay

Het aantal studenten met een beperking of chronische ziekte dat een toeslag van de gemeente Utrecht ontvangt stijgt. En de toeslag wordt verdubbeld tot 200 euro per maand.

In 2018 maakten bijna zestig studenten gebruik van de regeling, het jaar daarvoor waren dat er twintig. Voor 2019 streeft de gemeente naar tachtig gebruikers. Utrecht gaat meer ruchtbaarheid geven aan de ondersteuning. Ook is de aanvraag makkelijker gemaakt.

De toeslag die de gemeente tot voor kort uitkeerde lag ver onder het gemiddelde, constateerden de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) en CNV Jongeren begin vorig jaar. Hierna kondigde Utrecht de verhoging aan. ‘Een goede eerste stap’, stelde de Utrechtse studentenbond VIDIUS, maar in een aantal andere gemeenten zijn de toeslagen hoger.

Meer informatie over de regeling hier.