Meer studentenkamers in leegstaand pand

De onderste drie verdiepingen van het voormalig onderkomen van de faculteit Educatie aan de Archimedeslaan worden verbouwd tot tweehonderd studentenwoningen.

Opdrachtgever is de Stichting Tijdelijk Wonen die leegstaande kantoorpanden omvormt tot huisvesting voor jongeren. De uitvoering is volgens Propertynl.com in handen van bouwbedrijf Plegt-Vos. Studenten kunnen bij de werkzaamheden zelf een handje meehelpen in ruil voor korting op de huur. De stichting wil volgens universiteitsplatform DUB geen verdere uitleg geven omdat de gemeenteraad zich woensdag over de plannen buigt.

Vorig jaar werden de bovenste drie verdiepingen vertimmerd tot 192 studentenwoningen. Volgens de stichting worden op deze manier twee vliegen in één klap geslagen: het tegengaan van leegstand van gebouwen en het bieden van betaalbare huisvesting aan studenten.

De faculteit Educatie verhuisde in februari 2008 van de Archimedeslaan naar de Padualaan in De Uithof. Het gebouw is eigendom van vastgoedmaatschappij Aprisco BV in Assen.