Meerdere Duitse deelstaten willen sneltest in onderwijs verplichten

Meerdere bondstaten in Duitsland overwegen de coronatest voor zowel docenten als studenten verplicht te stellen, meldt Das Deutsche Schulportal vandaag.

Bondskanselier Angela Merkel en de regeringsleiders van de zestien deelstaten besloten begin deze maand om de Duitse lockdown nog eens te verlengen tot 28 maart, ondanks grote druk uit de samenleving om met de strenge maatregelen te stoppen.

Intussen doet ook in Duitsland de derde golf zijn intrede. In sommige deelstaten zijn de heropeningsplannen in de koelkast gezet, andere deelstaten hebben wél doorgezet om van fysieke lessen in de klas opnieuw de norm te maken, al of niet met een verplichte sneltest. Deze zijn in Duitsland, in tegenstelling tot in Nederland, al overal te koop voor ongeveer een tientje.