Meereke Bosua is Docent van het Jaar 2022

Meereke Bosua uitgeroepen is tot docent van het jaar. De geschiedenisdocent won op het Onderwijs en Onderzoek Festival de prijs voor haar gedrevenheid en passie voor haar vak.

Volgens de jury is Bosua didactisch sterk. ‘Ze durft kritisch te zijn en is enorm gedreven. Dat blijkt uit projecten, waaronder een podcast en een zelfgeschreven boek.’

Meereke liet in een reactie weten erg trots te zijn. ‘We waren alle drie zeker gelijkwaardig, het is vast lastig geweest voor de jury. Dit hele traject is mooi. Moeten we vaker doen: gewoon tegen elkaar zeggen hoe goed iets is gegaan. Heel erg bedankt.’

Naast Meereke Bosua waren Janneke ter Beek en Rhodé Bregman de drie kanshebbers voor de eretitel.

Andere winnaars

De prijs voor het Onderwijsinnovatieteam van 2022 ging naar het Team Inclusief Opleiden. Zij wonnen een cheque van vijfhonderd euro met hun project over onderwijs waarin elk kind, met of zonder bagage, juist onderwijs krijgt. De student Journalistiek en Werktuigbouwkunde Marit van Sommeren is HU Honoursstudent van het jaar geworden. Peggy van Spreuwel won de prijs voor Onderzoeker van het jaar.