Meeste goud naar Wageningen en Windesheim

De meeste ‘gouden medailles’ gaan dit jaar naar Wageningen University en Windesheim. De studenten zijn daar bovengemiddeld tevreden over de inhoud van hun opleiding, de sfeer, de docenten en de faciliteiten. Dat blijkt uit het overzicht Beste Studies 2023 van EW Magazine (voorheen Elsevier). In het overzicht analyseert EW jaarlijks ruim 2200 bachelor- en masteropleidingen voor middelbare scholieren.

In het hbo behaalde Windesheim tien keer goud voor 58 opleidingen. HZ University of Applied Sciences is nummer twee, Avans Hogeschool staat derde. Voor Hogeschool Utrecht is de enige medaille van brons, gehaald door de bachelor Medische Hulpverlening.

Bij de kleine hogescholen kreeg VIAA twee gouden medailles en scoorde de Christelijke Hogeschool Ede vier uit tien. Ook drie kunstopleidingen behaalden gouden medailles: een voor Codarts en twee voor ArtEZ. EW heeft een overzicht van alle opleidingen met een medaille, de rest zit achter een betaalportal.