Mevrouw Diamantis is de beste huisbaas van Utrecht

De Beste Huisbaas van Utrecht 2015 is mevrouw Diamantis (93). VIDIUS studentenunie heeft dit donderdagavond 11 juni bekend gemaakt.

VIDIUS organiseerde de wedstrijd om Utrechtse huisbazen in het zonnetje te zetten die positief bijdragen aan het woonplezier van Utrechtse studenten. Paulus Jansen, wethouder wonen, en voorzitter Isabelle Beelen van VIDIUS reikten de prijs uit in het stadhuis van Utrecht.

Huisbarbecue
De 93-jarige Carolina Diamantis beheert al decennia een studentenhuis aan de Van Alphenstraat met negen studentes. De prijs komt de winnares toe omdat ze een schappelijke huur vraagt en jaarlijks een huisbarbecue organiseert. Zij heeft zelf nooit kunnen studeren, maar wil anderen wel deze kans bieden.

‘Laat deze huisbaas een voorbeeld zijn voor andere huisbazen in Utrecht’, zegt Beelen in een persbericht. ‘Wij horen veel negatieve verhalen over huisbazen en vonden het daarom tijd om op een positieve manier bij te dragen aan de discussie omtrent studentenhuisvesting.’

Foto: VIDIUS