MuseumBattle daagt creatieve studenten uit

Vijf werkdagen lang je creativiteit tot het uiterste benutten, dat is het idee van deze MuseumBattle. Dit jaar wordt de competitie voor de vierde keer gehouden. Studententeams van verschillende communicatieopleidingen en van de afstudeerrichting creatieve industrie krijgen een casus voorgeschoteld van een van de opdrachtgevers: het VanGoghmuseum, AAMU, Het Valkhof of Paleis het Loo. Binnen een week moeten ze hun ideeën voor crossmediale oplossingen omzetten in een pitch, die zij hun opdrachtgever en een vakjury ten gehore brengen.

De winnaar wordt aan het eind van de creatieve week, op 22 februari, gekozen door een vakjury.

Vorig jaar won een team studenten met hun crossmedia campagne voor de tentoonstelling Made in Utrecht, van het Museum Catharijneconvent. Het concept heette 'Wat als….' en bestond uit lay-over advertenties, een website en een postercampagne.