Nationale Studenten Enquête weer gestart

Vanaf vandaag kunnen studenten de jaarlijkse Nationale Studenten Enquête (NSE) invullen: een tevredenheidsonderzoek onder studenten.

Alle HU-studenten ontvangen deze week een mail met de link naar de enquête. Als ze ‘m invullen, maken ze kans op prijzen (koptelefoon of Macbook). De vragen gaan bijvoorbeeld over de kwaliteit van het onderwijs, de docenten en de sfeer. Invullen kan tot en met 10 maart.

In 2023 deed de HU haar best om studenten de enquête te laten invullen, bijvoorbeeld door het uitdelen van gratis koffie. HU-studenten gaven de hogeschool toen gemiddeld een 3,6 (op een schaal van 1 tot 5). Dat was meer dan de 3,5 in de afgelopen twee jaren, maar minder dan het gemiddelde (3,8) van alle hogescholen.