Kort

Nationale Studenten Enquête weer van start

De Nationale Studenten Enquête (NSE) is maandag 17 januari weer begonnen. Voor dit landelijk onderzoek krijgen 860.000 studenten (waaronder die van de HU) deze week een uitnodiging om het vragenformulier in te vullen. Dit kan tot en met 13 maart.

Studenten krijgen vragen voorgelegd over hun opleiding: wat vinden zij bijvoorbeeld van de docenten, de studiefaciliteiten en de inhoud van de studie? De resultaten worden onder meer gebruikt in de Keuzegids, die informatie biedt voor aanstaande studenten.

Hogescholen en universiteiten zijn sinds kort verplicht om mee te doen met de NSE. In 2019 en 2020 ging de landelijke enquête niet door omdat instellingen twijfels hadden over de betrouwbaarheid van het onderzoek. Vorig jaar maakte de NSE een doorstart. Wie de mail kwijt is, kan de vragenlijst opnieuw opvragen.