Nieuw complex met studentenwoningen in Overvecht

In de Utrechtse wijk Overvecht verrijst een woontoren met 629 studentenwoningen en drie gebouwen met 223 appartementen voor starters en senioren.

Het supermoderne complex komt op de hoek Zamenhofdreef/Brailledreef in het centrum van de wijk, op de plek van de voormalige locatie van de Nederlandse Pakketdienst (bekend als NPD-strook). Woensdag 21 juni presenteerden projectontwikkelaars AM en Van Wijnen hun plannen.

De bouw moet eind 2018 beginnen. De plannen voorzien verder in een grote hal voor activiteiten, een binnentuin, ruimtes voor horeca en winkels. De faciliteiten zijn te gebruiken voor zowel de bewoners van het complex als mensen uit de buurt. Het nabijgelegen Shoppingcenter zou ook profiteren van de komst van studenten, starters en senioren.

Wasbar
De studententoren bestaat voor een groot deel uit zelfstandige eenheden. Er komen gezamenlijke woonkamers, daktuinen, een bibliotheek, een ‘wasbar’ (wasserette met eten en drinken), filmzaal en sportvoorzieningen. Veel faciliteiten zijn voor iedereen toegankelijk. Hiermee willen de bouwers een brug slaan tussen de studenten en buurtbewoners.