Nieuw taallokaal op Hogeschool Utrecht helpt vluchtelingstudenten

Het Taallokaal, een initiatief van HU-student Memo Kara Khalil, is vrijdagmiddag officieel geopend op Padualaan 97. Het idee achter het Taallokaal is dat vluchtelingstudenten die moeite hebben met Nederlands iedere dinsdag- en vrijdagmiddag tussen 14.00 en 18.00 uur langs kunnen komen voor bijvoorbeeld het checken van verslagen of presentaties. Zeven nieuwe taalcoaches, studenten aan de HU, helpen hen daarbij.

‘Er is ontzettend veel vraag naar hulp bij taal, zeker onder vluchtelingstudenten’, aldus begeleider Ina van Wijngaarden. ‘Daarnaast is het belangrijk om deze studenten uit hun isolement te halen. Vaak zijn zij al wat ouder dan hun Nederlandse klasgenoten, en hebben zij ook veel meer meegemaakt. Het is fijn als zij een plek hebben waar ze standaard naartoe kunnen.’

Het Taallokaal bevindt zich in de Honours-ruimte, achterin de kantine op Padualaan 97. Meer over het initiatief van Memo, lees je in het interview dat Trajectum eerder dit jaar met hem had.