Nieuw lectoraat in de startblokken

De HU start een nieuw lectoraat: Methodologie van Praktijkgericht Onderzoek. Daan Andriessen is per 1 september aangesteld als lector.

Het lectoraat functioneert hogeschoolbreed en wordt ondergebracht bij de faculteit Economie en Management. Het onderzoek richt zich op de methoden van praktijkgericht onderzoek binnen het hbo. Ook de didactiek voor het aanleren van onderzoeksvaardigheden aan studenten en docenten komt daarbij aan bod.

Andriessen is sinds 2003 lector Intellectual Capital bij de Hogeschool Inholland en werkte eerder als consultant bij adviesbureau KPMG. Hij studeerde politicologie aan de Vrije Universiteit en promoveerde in 2003 aan de Nyenrode University op het onderwerp 'de waarde van kennis'. Hij stond aan de wieg van de landelijke gedragscode voor praktijkgericht onderzoek.