Nieuwe HU-site voor internationalisering

De HU is een nieuwe website gestart voor internationalisering: gointernational.hu.nl​. De site is bestemd voor zowel studenten als medewerkers.

Gointernational.hu.nl​ moet het beginpunt zijn voor studenten die voor hun studie naar het buitenland willen of aan internationalisering willen werken in hun moederland, bijvoorbeeld door het leren van een tweede taal. De portal wordt grotendeels beheerd door het International Office.

De Engelstalige site linkt naar HU-brede informatie over internationalisering maar ook naar externe bronnen. Een handige aanvulling is de lijst met instituten van de hogeschool met mogelijkheden die opleidingen bieden op het gebied van studeren in het buitenland.

Honourstrajecten
Zo kunnen studenten van het Instituut Archimedes (tweedegraads lerarenopleidingen) de grens over via honourstrajecten. Sommige opleidingen van het instituut maken een studiereis naar Andalusië en Jerusalem. Studenten van International Business and Languages gaan in het derde jaar een heel semester de grens over.

De site bevat ook informatie voor medewerkers en docenten: met praktische tips voor buitenlandreizen tot en met het internationaliseren van curricula.

Recordaantal
De website is gelanceerd op het moment dat bekend wordt dat een recordaantal Nederlandse studenten een deel van de studie in het buitenland doet: bijna een kwart. De HU doet het volgens de lijst van EP Nuffic minder goed: zo’n vijftien procent studeert een periode in een ander land.