Kort

Nieuwe webwinkel voor studiemateriaal vult het gat van Studystore

Sinds 5 mei bestaat er een nieuwe coöperatie van educatieve uitgeverijen: Studiewinkel.nl, een webwinkel voor docenten en studenten in het hoger onderwijs. Dat meldt Onderwijsgids.nl.

Februari dit jaar stopte Studystore, de grootste distributeur van leermiddelen voor het hoger onderwijs. Dat zorgde voor acute leverproblemen van lesmateriaal. Hogescholen, universiteiten, studenten en uitgeverijen maakten zich zorgen over de toegankelijkheid en de prijs van hun leermiddelen.

De webshop is nu beschikbaar voor docenten om leermiddelenlijsten (hbo) en literatuurlijsten (wo) aan te maken. Studenten kunnen vanaf juli 2023 hun complete lijst studieboeken op Studiewinkel.nl bestellen. Voor andere producten, zoals digitaal lesmateriaal, moeten ze voorlopig nog naar de betreffende leverancier.

Het platform is een samenwerking van educatieve uitgeverijen in het hoger onderwijs. Initiatiefnemers zijn Noordhoff en Boom Uitgevers. Andere uitgeverijen hebben laten weten zich te willen aansluiten.