Nieuwe eigenaren Nijenoord zijn oud-studenten Bouwkunde

De HU-locatie Nijenoord 1 is verkocht aan een bedrijf dat gerund wordt door twee oud-studenten Bouwkunde. Rolf van den Engel en Mark ter Borg hebben zelf enkele jaren les gehad in het pand van de Faculteit Natuur en Techniek (FNT).

De HU verkocht het gebouw in oktober 2014 aan MidNed Projectontwikkeling omdat de FNT verhuist naar De Uithof. Dat MidNet het pand wil verbouwen en er appartementen wil realiseren, was al bekend. Dat de initiatiefnemers er zelf enkele jaren hebben gestudeerd is een recent nieuwtje van Cobouw, blad en website over de bouwwereld.

Appartementen
Van den Engel en Ter Borg liepen er tussen 1999 en 2002 zelf rond als student en begonnen na hun studie het projectontwikkelbedrijf MidNed. Medio december van dit jaar wordt Nijenoord 1 overgedaan aan de oud-studenten. Het gebouw telt 21.000 m2 meter vloeroppervlakte. Er komen 192 appartementen van vijftig tot tachtig m2. Eind 2017 moet de verbouwing zijn afgerond.

Volgens planning verhuizen het Institute for Engineering & Design en Gebouwde Omgeving eind van dit kalenderjaar van Nijenoord naar De Uithof. Vermoedelijk in oktober gaat het Institute for ICT over naar een tijdelijke huisvesting, waarna eind 2017 de nieuwbouw in De Uithof wordt betrokken.