Aantal vooraanmeldingen HU hoog

Dat valt op te maken uit de gegevens van het Centraal Bureau Aanmelding en Plaatsing van de IB Groep. Het gaat hier om vooraanmeldingen, de werkelijke inschrijvingen moeten nog plaats vinden en kan de komende periode veranderen.
In totaal meldden zich 9.210 studenten aan, tegenover 8.170 vorig jaar op hetzelfde tijdstip. De faculteit Economie en Management is relatief (22 procent) en absoluut (287 aanmelders meer) de grootste potentiële groeier. Tweede is de faculteit Educatie, met een groei van 219 aanmeldingen een stijging van 19 procent.
De faculteit Communicatie en Journalistiek en de faculteit Gezondheidskunde staan beide op twaalf procent meer vooraanmeldingen. De teller blijft op acht procent steken bij de faculteit Natuur en Techniek en de faculteit Maatschappij en Recht.
Een half jaar geleden vertoonde het aantal vooraanmelders van de HU een groei van veertien procent in vergelijking met het vorige jaar, terwijl er zich landelijk een afname van vier procent aftekende. (GR)