Acties bij Journalistiek van de baan

De aangekondigde staking van docenten aan de School voor Journalistiek gaan voorlopig niet door. De meeste eisen uit het actieplan zijn door de directie ingewilligd.

Dat meldt De Paduaan, studentenblad van de faculteit Communicatie en Journalistiek, op de website. Een groep docenten stelde eind september een lijst op van punten waar binnen twee maanden aan moet zijn voldaan. Anders zouden er acties zoals werkonderbrekingen volgen. Inmiddels is het ultimatum verstreken.

Docent Remko van Broekhoven zegt op de site van De Paduaan dat de docenten tevreden zijn over de maatregelen en toezeggingen van de directie. Zo zijn er met docenten gesprekken gevoerd over de aan te trekken nieuwe instituutsdirecteur.

Ook aan studenten, die eveneens een lijst met eisen op tafel legden, is tegemoet gekomen. Zij worden meer bij de organisatie van de opleiding betrokken en krijgen hulp als ze iets willen organiseren. Van Broekhoven bepleit een gezamenlijk actieplan van studenten en docenten.