Advocaat slachtoffer wil schadeclaim indienen

De advocaat van de mishandelde Utrechter is van plan een schadeclaim bij de dader of daders in te dienen. De 19-jarige jongen staat ingeschreven aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.

Het slachtoffer werd in de nacht van woensdag 13 augustus in de buurt van de Neude belaagd door een groep jongens uit Doetinchem en omgeving. Hij werd tegen zijn hoofd geslagen en belandde levensgevaarlijk gewond in het ziekenhuis. Volgens advocaat Jan Willem Koeleman is de jongen uit coma maar kan hij niet praten en is hij gedeeltelijk verlamd.

Als er blijvend hersenletsel is ontstaan is het de bedoeling om een schadeclaim in te dienen bij de dader of daders. Hoe groot de vordering zal zijn is nog niet bekend. ‘Als de jongen de rest van zijn leven schade ondervindt is het bedrag groot. Als hij na de herfst weer kan voetballen zal het kleiner zijn.’

Het slachtoffer staat ingeschreven aan de Vrije Universiteit in Amsterdam om dit jaar te beginnen met de studie bedrijfswetenschappen.