Akkoord over verhuizing diensten

De centrale medezeggenschapsraad (CMR) heeft unaniem ingestemd met de verhuizing van de HU Diensten naar het bestuursgebouw aan de Oudenoord. Wel moet dit een tijdelijk verblijf zijn.

Dat besloot de raad woensdag 14 mei. Tijdens de vergadering uitten de fracties nog stevige kritiek op het plan van het college van bestuur. Zij misten een visie over de toekomst van de huisvesting en er zou geen risicoanalyse zijn. Maar na een toelichting van collegelid Frits Gronsveld ging de raad overstag.

Gronsveld betoogde dat een concentratie van de shared service centra en stafdiensten de bestaande versnippering tegengaat en de samenwerking ten goede komt. Daarnaast zijn er praktische redenen voor de verhuizing, zoals het aflopen van de huurovereenkomst van een van de diensten en dure huisvesting van een andere.

Hij voorziet geen grote problemen als de verhuisoperatie vertraging zou oplopen. ‘Het ergste wat er kan gebeuren is dat we langer in de huidige gebouwen blijven. Dat brengt geen extra kosten met zich mee.’

Het onderbrengen van alle HU Diensten in De Uithof, wat aanvankelijk de bedoeling was, is volgens Gronsveld op korte termijn niet mogelijk. Wel is de hogeschool in gesprek met de universiteit over nieuwbouw in de buurt van studentenflat De Bisschoppen, zei hij.