Alle diensten naar Oudenoord

Alle stafdiensten en shared service centra (SSC) worden geconcentreerd in het bestuursgebouw aan de Oudenoord. Dat principebesluit heeft het college van bestuur genomen. In het gebouw komt mogelijk een balie voor studenten.

Een groot deel van de centrale diensten bevindt zich al in het pand Oudenoord 330/340. Maar onderdelen van de diverse SSC’s (ict, faciliteiten en administratie), het International Office en de stafafdeling Marketing en Communicatie zijn gehuisvest op diverse locaties in de stad, waaronder De Uithof.

Of de verhuizing daadwerkelijk doorgaat hangt af of de HU en het Bouwfonds, de eigenaar van het pand op Oudenoord, overeenstemming bereiken over continuering van de huurovereenkomst na 2009. ‘De verwachting is dat we er uitkomen’, zegt Ron Voortman, directeur van de stafdienst Bedrijfsvoering.

De concentratie van diensten maakt het mogelijk een front office voor studenten in te richten op Oudenoord. Behalve het Bureau Inschrijving en de studentenpsychologen, krijgen ook het International Office en een studie informatiecentrum er een plaats. ‘Dan ontstaat er een one-stop-shop waar studenten voor allerlei zaken terecht kunnen’, zegt hij. (GR)