André Henken directeur Natuur en Techniek

André Henken (56), sectordirecteur bij het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), is benoemd tot directeur van de faculteit Natuur en Techniek. Hij treedt per 1 december in dienst.

Dat heeft het college van bestuur bekend gemaakt. Henken is sinds 1996 werkzaam bij het RIVM. Hij gaf leiding aan het Microbiologisch Laboratorium voor Gezondheidsbescherming, de sector Volksgezondheid en is momenteel directeur van de sector Voeding, Geneesmiddelen en Consumentenveiligheid.

Henken studeerde van 1972 tot ’79 dierwetenschappen en promoveerde in 1982 aan de toenmalige Landbouw Universiteit in Wageningen. Hij werkte er veertien jaar als wetenschappelijk medewerker, universitair docent en universitair hoofddocent. In 1992 verbleef hij een jaar als senior-scholar aan de Universiteit van Californië in DavisIn.