Anelina Korueva door naar kwartfinale

HU-studente Anelina Korueva (foto) is door naar de kwartfinale van de Student of the Year-verkiezing. Twaalf vrouwelijke studenten en evenveel mannen strijden voor deze felbegeerde titel.

De derdejaars international business and languages vergaarde voldoende stemmen in de eerste stemronde. De tweede kandidate van de HU, vierdejaars maatschappelijk werk en dienstverlening Diyana Handule, is afgevallen.

Meteen na het bekend maken van de kwartfinalisten op maandag 2 april kunnen studenten op www.studentoftheyear.nl weer stemmen op hun favoriet. Daarnaast voeren de deelnemers opdrachten uit waarmee ze extra punten kunnen verzamelen. Donderdag 19 april wordt bekend welke 12 studenten in de categorieën man en vrouw doorstomen naar de halve finale.

Lees het interview met Anelina Korueva op pagina 25 van Trajectum (pdf)